Publikationen
- Azizi, L./Bien, C./Sassen, R.: Recent trends in sustainability reporting by German universities, in: Sustainability Management Forum, Vol. 26. (2018), pp.65-86.
- Azizi, L./Sassen, R., Strategien und Prozesse der Nachhaltigkeitsberichterstattung an Hochschulen in Deutschland, in: Zeitschrift für Umweltpolitik & Umweltrecht (ZfU), 41. Jg. (2018), S.185-219.
- Bassen, A./Müller-Christ, G./Schmitt, C.T.: Sustainable Development at Higher Education Institutions in Germany: Advances, Challenges, Examples, 5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’19), Universitat Politecnica de València, València, 2019, DOI: http://dx.doi.org/10.4995/HEAd19.2019.9216.
- Bassen, A./Schmitt, C.T./Stecker, C.: Nachhaltigkeit an Hochschulen: entwickeln – vernetzen – berichten (HOCHN). uwf 25, 139–146 (2017). https://doi.org/10.1007/s00550-017-0450-y.
- Bauer, M./Bormann, I./Kummer, B./Niedlich, S./Rieckmann, M. (2018): Sustainability Governance at Universities: Using a Governance Equalizer as a Research Heuristic. In: Higher Education Policy 4 (3). First Online: 01 November 2018. DOI: 10.1057/s41307-018-0104-x. Open Access zu dem Artikel: https://rdcu.be/baycb.
- Bauer, M./Niedlich, S./Rieckmann, M./Bormann, I./Jaeger, L.: Interdependencies of Culture and Functions of Sustainability Governance at Higher Education Institutions. Sustainability 2020, 12, 2780.
- Bien, C./Sassen, R.: Sensemaking of a sustainability transition by higher education institution leaders, erscheint 2020 in: Journal of Cleaner Production, pp. 1-13.
- Bien, C./Sassen, R.: Transformative Aktivitäten von Hochschulen, in: Zeitschrift für öffentliche und gemeinwirtschaftliche Unternehmen (ZögU), 42. Jg. (2019), S. 252-279.
- Bien, C./Sassen, R./Held, H.: Die transformative Universität in der Gesellschaft. Ein Überblick über verschiedene Konzepte, in: GAIA - Ökologische Perspektiven in Natur-, Geistes- und Wirtschaftswissenschaften, 26. Jg. (2017), S. 259-268.
- Dembski, Nadine/Nölting, Benjamin/Molitor, Heike/Behrendt, Ralf/Dierks, Stefan/Merck, Johannes/Nebel, Tim (01/2018 i.V.): Praxis-Hochschul-Kooperationen als Impulse für eine nachhaltige Entwicklung an Hochschulen und darüber hinaus. Eberswalde: HNE Eberswalde (HOCHN Diskussionspapier der HNEE; Nr. 01).
- Denzler, W./Schmitt, C.T.: Digitalisierung und nachhaltige Entwicklung an Hochschulen: Synergien und Spannungsfelder, in: Mayrberger, K. (Hrsg.): Synergie – Fachmagazin für Digitalisierung in der Lehre“ #07, Themenschwerpunkt Nachhaltigkeit, Universität Hamburg, Hamburg, 22.05.2019, DOI (PDF): 10.25592/issn2509-3096.007.
- Giesenbauer, B./Müller-Christ, G.: University 4.0: Promoting the Transformation of Higher Education Institutions toward Sustainable Development. Sustainability 2020, 12, 3371.
- Huber, S./Bassen, A.: Towards a sustainability reporting guideline in higher education, in: International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 19 (2018) Issue 2, pp.218-232, https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/IJSHE-06-2016-0108.
- Isenmann, R./Sassen, R./Zinn, S.: Digitalisierung und IKT in der Nachhaltigkeitsberichterstattung von Hochschulen in Deutschland - terra incognita?, in: Cunningham, D./Hofstedt, P./Meer, K./Schmitt, I. (Hrsg.): Lecture Notes in Informatics (LNI), Gesellschaft für Informatik, Bonn 2015, S. 469-482.
- Kahle, J./Risch, K./Wanke, A./Lang, D. (2018): Strategic networking for sustainability: lessons learned from two case studies in higher education. Sustainability, 10(12), 4646.
- Klußmann, C./Sassen, R./Gansel, E.: Structural key Factors of Participatory Sustainability Reporting for Universities, in: The International Journal of Sustainability in Higher Education (IJSHE), Vol. 20 (2019) No. 6, pp.1080-1098.
- Müller-Christ, G.: Bildung für nachhaltige Entwicklung als Öffnungsprozess für einen virtuellen Hochschulraum?, in: Mayrberger, K. (Hrsg.): Synergie – Fachmagazin für Digitalisierung in der Lehre“ #07, Themenschwerpunkt Nachhaltigkeit, Universität Hamburg, Hamburg, 22.05.2019, DOI (PDF): 10.25592/issn2509-3096.007.
- Niedlich, S./Kummer, B./Bauer, M./Rieckmann, M./Bormann, I. (2019): Cultures of sustainability governance in higher education institutions: A multi-case study of dimensions and implications. In: Higher Education Quarterly: 1–18. Open Access zu dem Artikel: https://doi.org/10.1111/hequ.12237.
- Niedlich, S./Bauer, M./Doneliene, M./Jaeger, L./Rieckmann, M./Bormann, I.: Assessment of Sustainability Governance in Higher Education Institutions—A Systemic Tool Using a Governance Equalizer. Sustainability 2020, 12, 1816.
- Nölting, B./Molitor, H./Reimann, J./Skroblin, J.-H./Dembski, N.: Transfer for Sustainable Development at Higher Education Institutions—Untapped Potential for Education for Sustainable Development and for Societal Transformation. Sustainability 2020, 12, 2925.
- Nölting, Benjamin/Dembski, Nadine/Dodillet, Johanna/Holz, Jana/Lehmann, Kerstin/Molitor, Heike/Pfriem, Alexander/Reimann, Julian/Skroblin, Jan-Hendrik/Valentin Justine (01/2018 i.V.): Transfer stärkt Lehre. Wie Nachhaltigkeitstransfer Hochschullehre inspirieren kann. Eberswalde: HNE Eberswalde (HOCHN Diskussionspapier der HNEE; Nr. 02).
- Nölting, Benjamin/Pape, Jens/Dembski, Nadine/Kräusche, Kerstin/Lehmann, Kerstin/Molitor, Heike/Pfriem, Alexander/Walk, Heike (2017): ‘Third mission’ and ‘transfer’ as impetus for sustainable universities – The transfer strategy of the Eberswalde University for Sustainable Development. Paper for the 8th International Sustainability Transitions Conference “Taking the lead in real world transitions” in Gothenburg, Sweden, 18.-21.6.2017.
- Roos, N./Heinicke, X./Guenther, E./Guenther, T.W.: The Role of Environmental Management Performance in Higher Education Institutions. Sustainability 2020, 12, 655.
- Sassen, R./Azizi, L.: Assessing Sustainability Reports of US Universities, in: The International Journal of Sustainability in Higher Education (IJSHE), Vol. 19 (7) (2018), pp. 1158-1184.
- Sassen, R./Azizi, L.: Voluntary Disclosure of Sustainability Reports by Canadian Universities, in: Journal of Business Economics, Vol. 88. (2018), pp. 97-137.
- Sassen, R./Dienes, D./Beth, C.: Nachhaltigkeitsberichterstattung deutscher Hochschulen, in: Zeitschrift für Umweltpolitik & Umweltrecht (ZfU), 37. Jg. (2014), S. 258-277.
- Sassen, R./Dienes, D./Wedemeier, J.: Characteristics of UK Higher Education Institutions that Disclose Sustainability Reports, in: The International Journal of Sustainability in Higher Education (IJSHE), Vol. 19 (7) (2018), pp. 1279-1298.
- Sassen, R./Isenmann, R.: Corporate Social Responsibility Reporting. NachhaltigkeitsManagementForum (2018) 26: 1. https://doi.org/10.1007/s00550-018-0480-0.
- Schmitt, C.T./Sassen, R.: Nachhaltigkeitsberichterstattung: Betriebswirtschaftliche und psychologische Aspekte von Reporting, in: Schmitt, C.T., Bamberg, E. (ed).: Psychologie und Nachhaltigkeit, Springer Nature, 2018, Wiesbaden, S. 179–190.
- Schmitt, C.T./van Rijn, S.: Transformationsprozesse für eine nachhaltige Zukunft gestalten, in: Mayrberger, K. (Hrsg.): Synergie – Fachmagazin für Digitalisierung in der Lehre“ #07, Themenschwerpunkt Nachhaltigkeit, Universität Hamburg, Hamburg, 22.05.2019, DOI (PDF): 10.25592/issn2509-3096.007.
- Schopp, K./Bornemann, M./Potthast, T.: The Whole-Institution Approach at the University of Tübingen: Sustainable Development Set in Practice. Sustainability 2020, 12, 861.
- Vogt, M./Weber, C.: The Role of Universities in a Sustainable Society. Why Value-Free Research is Neither Possible nor Desirable. Sustainability 2020, 12, 2811.